Invasie Mieren - Reisverslag uit Kanpur, India van Marco en Violi - WaarBenJij.nu Invasie Mieren - Reisverslag uit Kanpur, India van Marco en Violi - WaarBenJij.nu

Invasie Mieren

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco en Violi

14 Augustus 2014 | India, Kanpur

Vandaag is de eerste dag dat we aan ons project gaan werken. We staan wat aan de late kant op en beginnen de dag met een vers geperst ananassapje. Om half 11 hebben we afgesproken met onze professor Rathish Kumar om over het project te overleggen. Omdat hij de vorige keer stipt op tijd was verwachten we dat ook deze keer het geval is. Niets blijkt minder waar als hij rond 10 voor 11 aan komt zetten. Als we dan binnen in zijn kamer zijn, gaat hij eerst even 10 minuutjes ‘computeren’. Vervolgens bespreken we kort de opzet van het project, en hebben het al snel weer over ons verblijf tot nu toe.

Vanwege het late opstaan staat het ontbijt nog op het programma, wat we bij de chemical cantine doen. Hier kan je namelijk van alles bestellen waaronder ‘gewone’sandwiches en bovenal is het de hele dag geopend. Wanneer het ontbijt gesmaakt heeft, gaan studeren in het lab van onze professor. Het is een relatief grote college hal die we voor ons helemaal alleen hebben: prima! Een lunch en een aantal uur studeren verder, gaan we terug naar VHE. Hier is de bespreking met alle andere internationale studenten en met Anupam, de decaan van het OIR. Hij wil graag weten of als tot nu toe goed gaat en of hij nog ergens mee kan helpen. Vele internationale studenten, waaronder wij, zouden graag naar een van de Halls verhuizen. Deze Halls liggen namelijk veel centraler gelegen en zijn een factor 10 goedkoper. Bovendien zit je dan echt tussen de Indiërs.

Ryo en Marco treffen bij de deur van hun kamer een invasie van grote mieren aan. Binnen in de kamer blijkt er nog veel meer te zitten. Daar komt bij dat de mieren verzegeld worden door hun vliegende versie. Vanwege het legioen mieren zien we het niet zitten ze zonder wapens te lijf te gaan. Aldus schakelen we de hulp van een Indiër van het office ter plaatse in. Samen met hem, zijn veger en anti-insecten spuitbuis zijn we bij benadering voor 1.5 uur zoet met het verwijderen van de mieren. Omdat de kamer helemaal naar het gif ruikt, verhuizen we naar een andere kamer. Na het eten gaan we nog wat bier voor zaterdag halen buiten de campus. Na een paar daagjes hier op de campus ben je bijna vergeten hoe het er buiten de campus aan toegaat: herrie, rommel, koeien, i.e. chaos!

Het is vandaag independence day, dus vrije dag! Er is een ceremonie op het cricketveld om 7:15 uur. Violi heeft niet al te best geslapen en besluit om toch maar niet mee te gaan. Bij de ingang krijgen we een Indiaas vlaggetje, waar de kleuren geprint zijn op een financiële balans van 15 jaar geleden o.i.d. De ceremonie begint (vanzelfsprekend) met het volkslied waarna er vele toespraken (helft in Hindi) volgen. Er wordt vervolgens veel gedanst en muziek gemaakt. Er volgt vervolgens een demonstratie van de Taekwondo vereniging, waarbij de nodige planken en stenen gebroken worden.

Er komt ’s middags een man binnen bij Marco en Ryo om even aan de stoelen, de tafel en de bedden te voelen en gaat vervolgens weer weg (?). Violi gaat ’s middags samen met wat Duitse internationale studenten een taart bakken voor haar verjaardag. ’s Avonds voelt Violi zich niet helemaal lekker en gaat even om bed liggen. Gelukkig is ze een paar uurtjes later weer opgeknapt voor haar verjaardagsfeestje.

• 17 Augustus 2014 - 13:46

Aimee:

Hoi Marco,

Ik zit naast mama op de bank in Schijndel. Vanmorgen heb ik geknutseld. Ik ga meedoen aan het jeugdvakantiewerk. Vanavond mag ik mijn balon oplaten. Morgen ja ik bij het jeugdvakantiewerk knutselen. Ik mag ook nog een keer naar de film en meedoen aan een circusact. Nu ga ik kappertje spelen met mama. Kusje van Aimee.

Leuk om te lezen hoe het er bij jullie aan toe gaat. Je hebt al veel indrukken opgedaan. Leuke verjaardag Violi.en gefeliciteerd ! Ik hoop dat je taart lekker was. Wat gaan jullie eigenlijk onderzoeken ?

Groetjes van Miriam

• 19 Augustus 2014 - 20:13

Marco En Violi :

Hoi!

Zo te lezen heeft Aimee het er maar druk mee! Hopelijk is het kappertje spelen goed afgelopen en hebben jullie je haren nog :-)

XX Marco

We hebben al best veel meegemaakt inderdaad. Wel is het project nu echt begonnen en heb ik minder tijd voor de blogs. Er volgen er nog wel genoeg, maar dat zal wat minder frequent zijn en vooral als we iets leuks doen/meemaken.

We zijn bezig met het testen van een numerieke schema op een tweetal (wiskundige) vergelijkingen. Het numerieke schema is een methode die ontwikkeld is om een bepaald type vergelijking erg snel op te kunnen lossen. Deze vergelijkingen komen (bijna) altijd uit de natuurkunde. We zullen het schema testen op een stelstel vergelijkingen die de verplaatsing van grondwater modelleert en op een meer fundamentele vergelijking uit de vloefstofdynamica. Deze tweede vergelijking kan gebruikt worden om verkeersstromen te simuleren en wordt veel gebruikt in de gasdynamica. Om het schema voor de tweede vergelijking te kunnen gebruiken zijn wat kleine aanpassingen in het schema nodig.

Groetjes!