Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Marco en Violi - WaarBenJij.nu Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Marco en Violi - WaarBenJij.nu

Allahabad

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco en Violi

23 September 2014 | India, Allahabad

Het heeft een tijdje, wellicht iets te lang geduurd, maar hier is het volgende blogstukje. Er komt (hopelijk deze week) ook nog een stukje over Violi’s tochtje naar Varanasi van een paar weken terug.

In de afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met ons project. Het project loopt nog steeds goed, we kunnen vooruit want er is nog genoeg te doen.

We zijn inmiddels verhuisd naar de Halls. Het heeft, vooral voor Violi, de nodige moeite en tijd gekost maar het is uiteindelijk gelukt. Violi verblijft nu in een Guestroom en moet nu nog elke week een formulier invullen, door onze professor laten onderteken, en inleveren bij haar Hall om haar verblijf met een week te verlengen. Verder gaat Violi vaak zwemmen/zwemles aan Indiërs geven. Marco is naar Hall 8 verhuisd. Het is daar veel leuker dan bij ons oude verblijfadres (VHE), je zit hier namelijk echt tussen de Indiërs. In Hall 8 ligt een mooi voetbalveld en dat wordt sinds het WK flink gebruikt. De Indiërs zijn namelijk door het WK gemotiveerd geraakt om te gaan voetballen :) Zo gaan we elke vrijdag, zaterdag en zondag een wedstrijd spelen.

Afgelopen weekend hebben we Allahabad bezocht. Allahabad is een klein stadje (maar iets meer dan 1 miljoen inwoners) ten zuidoosten van Kanpur. Het is vooral bekend door het feit dat de rivieren: de Ganges en de Yamuna hier samenkomen. Desondanks dat de Ganges een van de meest vervuilde rivieren ter wereld is, nemen veel Indiërs hier graag een bad…

Dit keer zijn we met een klein groepje bestaande uit: Shubhdeep (Indiër), Kerstin (Duitse), Violi en Marco gegaan. Ondanks dat de taxi een half uur te laat was, zijn we per taxi vroeg in de ochtend vertrokken. Onderweg hebben we de muzieklijst van Shubhdeep, waar flink wat Hindi muziek op stond, afgewerkt. Als je wat Hindi muziek wilt proberen, probeer dan eens: “Saawali Si Raat”, “Phir Le Aya Dil” of “Babaji Ki Booti”. Na een nette taxirit, ja dat is blijkbaar toch ook mogelijk, van zo’n 4 uur komen we in Allahabad. We ontbijten bij een fast food restaurant, genaamd Hot stuff. Nee, we zijn nog niet zo ingeburgerd dat we nu alleen maar heel scherp eten willen, ze hadden hier namelijk o.a. westers eten :-) En echt “fast” food bestaat in India natuurlijk niet, het blijft wel India…

In de ochtend hebben we Anand Bhavan, een zogenaamd Historic House Museum, i.e. een huis dat nu een museum is, bezocht. Dit museum gaat over de Nehru-Gandhi Familie, niet te verwarren met Mahatma Gandhi. De Nehru-Gandhi familie speelt een belangrijke rol in de geschiedenis van India. Aan het museum zelf was niet veel aan. Echter was het bezoek toch zeer de moeite waard want er waren weer veel Indiërs die met ons op de foto wilden. Een paar Rupies per foto’s had onze gehele dagtrip kunnen vergoeden :P Verder hebben we nog een bezoek aan het Allahabad museum gebracht. Bij dit museum hadden ze echt van alles, van opgezette luipaarden tot moderne kunst. Het was eigenlijk veel te groot ;) Bij het verlaten van het museum, werd Marco nog gevraagd om een beoordeling van het museum te geven. Echter konden ze, na lang zoeken, de formulieren voor de beoordeling echt niet vinden…

’s Middags hebben we een straat voorstelling gezien. Hierin liet onder andere een jongen zien dat hij op een plankje dat los op de bovenkant van flesje lag, kon staan. Het zag er niet echt gecontroleerd uit… Na de lunch zijn we voor een boottochtje op de Ganges gegaan. Op het strand troffen we allerlei mensenhaar aan. We hoorden dat het in Allahabad blijkbaar gebruikelijk is om je, als man, kaal te scheren als je vader overleden is... Na wat onderhandelen konden we voor €1.25 pp een relaxt boottochtje van 20 minuten maken. Waarna we weer aan onze terugreis begonnen. Het was een best leuk dagtochtje, maar om eerlijk te zijn was Orchha toch echt interessanter.

De periode van donderdag 2 tot maandag 6 Oktober is voor de Indiërs vakantie. Als we ver genoeg zijn met het project, kunnen we misschien ook een paar dagen vakantie nemen :-) Violi wil namelijk graag een meditatie cursus doen, en Marco wil misschien samen met wat Indiërs een korte trekking in Nepal maken! Hierover later meer!